Gegevens verzamelen via de YUMI-terminal

Met de YUMI-terminal vullen we – in samenwerking met Worldline – het gamma CustoCentrix-oplossingen aan en vergemakkelijken we zo het verzamelen van informatie en e-mailadressen aan de kassa.

Gegevens verzamelen via de YUMI-terminal

YUMI, een betaalterminal van de nieuwste generatie met een verfijnd design.

De YUMI-terminal werd door de teams van Worldline ontworpen om het werk van kassamedewerkers te vergemakkelijken en de ruimte aan de kassa vrij te maken door zo veel mogelijk functies te verwerken in slechts één terminal.

Hoe? Door de terminal open te stellen voor applicaties van derden. En dat hebben Worldline en Freedelity zopas concreet uitgevoerd. De formulieren van CustoCentrix om persoonlijke gegevens en toestemmingen te verzamelen, zijn sinds kort de eerste gecertificeerde applicatie voor de YUMI-terminal.

Sébastien Buysse
CEO Freedelity

Het ontwerp en de certificering van CustoCentrix for YUMI is het resultaat van onze ervaring in de ontwikkeling van mobiele applicaties én die van de technische teams van Worldline. En daar zijn we trots op. YUMI is een verzameling van de nieuwste technologieën: groot aanraakscherm, kaartlezers, camera's, NFC-lezers ... een ideaal platform om de klanteninteracties aan de kassa te vereenvoudigen en te versnellen.

Dankzij de integratie van applicaties van derden investeert Worldline in zijn Android-terminals die heel wat meer mogelijkheden bieden dan betalen alleen. Zo is Freedelity de eerste app die door Worldline werd gecertificeerd en draait op de nieuwe betaalterminal YUMI. Via de samenwerking met een lokale speler willen we een steeds grotere meerwaarde creëren voor onze klanten en de eindgebruikers van onze oplossingen.

Virginie Waroquiers
Head of Benelux Region bij Worldline

CustoCentrix en YUMI: een winnende combinatie.

Met YUMI beschikt u over een krachtige en ergonomische terminal die op een veilige manier met uw kassasysteem wordt verbonden. De vele betaalfuncties worden heel eenvoudig ondersteund.

Met CustoCentrix for YUMI identificeert u op een betrouwbare en snelle manier uw consumenten-klanten en bouwt u moeiteloos een rijke marketingdatabase op, die u zonder enige inspanning en 100% GDPR-conform up-to-date houdt!

CustoCentrix for YUMI: belangrijkste functies

  • Identificatiemiddel: via het gebruik van de elektronische identiteitskaart (eID) – of de mobiele applicatie MyFreedelity via QR-code of NFC – kunt u klanten identificeren en/of traditionele klantenkaarten digitaliseren.
  • Gegevens verzamelen:
    • De gegevens op de eID worden gelezen via de kaartlezer van YUMI. Zo verzamelt u in slechts anderhalve seconde volledige persoonsgegevens zonder risico op tikfouten.
    • Weigert een consument zijn elektronische identiteitskaart te gebruiken? Dan moet u volgens de wet de mogelijkheid bieden om hem manueel te registreren. Ook dat is een standaardfunctie van CustoCentrix for YUMI.
  • Toestemmingen verzamelen en traceren: via het aanraakscherm kunnen de consumenten zelf de gebruiksvoorwaarden aanvaarden en hun toestemming geven voor de verwerking van hun gegevens. CustoCentrix en MyFreedelity garanderen de traceerbaarheid van de toestemmingen en staan in voor het beheer van de consumentenrechten op het vlak van de verwerking van persoonsgegevens.
  • E-mailadressen en gsm-nummers verzamelen en bijwerken: dankzij de eenvoudige en vlotte stappen om gegevens te verzamelen, kunt u in veel situaties meteen focussen op het verzamelen van de twee meest waardevolle gegevens voor rechtstreekse communicatie via digitale kanalen. Via het aanraakscherm kunnen de consumenten deze gegevens zelf invoeren en wordt het risico op invoerfouten drastisch beperkt.
  • Extra formules en diensten: met CustoCentrix for YUMI krijgt u ook toegang tot aanvullende diensten, zoals de digitalisering van:
    • kastickets,
    • aankoopbewijzen van goederen onder garantie,
    • het aanvragen van facturen.

Versnellen, verhogen, verbeteren

Dat is voortaan vanzelfsprekend. Gegevens – en dus ook het proces om ze te verzamelen – zijn belangrijke troeven voor retailspelers. Heel wat spelers van allerlei groottes botsen evenwel op een glazen plafond wanneer ze plannen maken om gegevens te verzamelen en te gebruiken.

Onze teams doen er al alles aan om klanten aan de kassa te identificeren. Ons verkoopdocumentatiepercentage stijgt niet meer.

Het succes van onze multichannel verkoopaanpak hangt af van het verzamelen van opt-in e-mailadressen. Waarom slagen we er niet in om er meer te verzamelen in onze verkooppunten?

De kwaliteit van onze database gaat met de jaren achteruit. Maar onze verwerkingskosten blijven wel stijgen. Hoe kunnen we dat veranderen?

Met CustoCentrix helpen wij u eenvoudigweg om sneller gegevens en e-mailtoestemmingen te verzamelen in uw verkooppunten en de bijwerking ervan te vereenvoudigen. "Makkelijk gegevens verzamelen en ze moeiteloos bijwerken."

CustoCentrix for YUMI in beeld

In samenwerking met de teams van Worldline maakten we filmpjes met enkele scènes over het verzamelen van gegevens aan een kassa met een YUMI-terminal.

Volledige scène van een aankoop in een winkel met betaling aan een kassa met YUMI-terminal.

Bekijk het filmpje

Verbetering van een verkeerd e-mailadres door een klant, na identificatie van de klant via zijn identiteitskaart en een melding via CustoCentrix.

Bekijk het filmpje

Supersnelle identificatie van een bestaande klant met behulp van zijn identiteitskaart.

Bekijk het filmpje

Onboarding van een nieuw lid via het inlezen van zijn identiteitskaart. Verzamelen van een e-mailadres, gsm-nummer en toestemmingen. Beheer van weigeringen door een klant.

Bekijk het filmpje

Meer weten over de YUMI-terminal?

Vraag een demo aan

Klaar om met uw enseigne
een versnelling hoger te schakelen?
Vraag dan nu uw demo aan!

Vraag een demo aanNeem contact met ons op