Een uniek aanbod voor de bijwerking van consumentendatabases.

Gepubliceerd op 06/06/2020

Het aanbod van Freedelity is opgebouwd rond vier elementen waarmee u alle troeven in handen hebt om makkelijker gegevens te verzamelen, bij te werken en te gebruiken voor marketingdoeleinden. Daarbij wordt steeds de regelgeving inzake de verwerking van de persoonsgegevens (GDPR) nageleefd.


De Freedelity-database en de 6.000.000 consumenten die zij bevat (63% van de volwassen bevolking in België) is een belangrijk onderdeel van dat aanbod. Via die Freedelity-database kunnen de klanten en partners van Freedelity hun database immers zonder enige moeite bijwerken, makkelijker e-mailadressen en gsm-nummers verzamelen en toestemmingen vragen voor het gebruik voor direct-marketingdoeleinden.

Het beheer van de persoonlijke gegevens wordt verdeeld onder de verschillende retailspelers en de consumenten kunnen via MyFreedelity zelf de controle bewaren over het gebruik van hun persoonsgegevens. Op die manier ontlast Freedelity u van drie belangrijke uitdagingen:

  • De kwaliteit en het unieke karakter van de verzamelde gegevens
  • De bijwerking van de gegevens in de loop der tijd
  • De naleving van de regelgeving inzake de verwerking van de persoonsgegevens en het gebruik ervan voor direct-marketingdoeleinden (GDPR – ePrivacy)


Hoe werkt de Freedelity-database precies en hoe verloopt de bijwerking van de gegevens?

Het principe is heel eenvoudig. De oplossing die Freedelity aanbiedt om persoonlijke gegevens van consumenten te verzamelen (met name door hun identiteitskaart in te lezen), is speciaal ontworpen om een dubbele toestemming te registreren:

  1. Toestemming aan Freedelity om hun persoonlijke gegevens te verwerken, met als voornaamste doelen de bijwerking van die gegevens en de toegang tot de MyFreedelity-portaalsite en -applicatie.
  2. Toestemming aan de handelszaak waar de identiteitskaart werd gelezen of het formulier werd ingediend, met als doel de verwerking van de persoonlijke gegevens zoals omschreven in hun privacyvoorwaarden, waaronder het gebruik ervan voor direct-marketingdoeleinden.

Dankzij die toestemmingen kan Freedelity volgende acties ondernemen:

  • We brengen de identificatie- en contactgegevens van iedere consument samen in één enkel bestand (momenteel in totaal 6.000.000 gegevens) door ervoor te zorgen dat ieder individu op een unieke manier geïdentificeerd kan worden.
  • Telkens een identiteitskaart wordt ingelezen (via terminals of kaartlezers in de verkooppunten van onze klanten), maken we van die gelegenheid gebruik om na te gaan of de gegevens die reeds bekend zijn in de Freedelity-database bijgewerkt zijn. Indien nodig verzamelen en verwerken we de wijzigingen.
  • We brengen elke handelszaak waar een consument is geregistreerd op de hoogte van de wijzigingen die we in het profiel van de consument hebben vastgesteld.
  • We maken voor iedere consument een uniek profiel aan op www.myfreedelity.com. Op die manier kan de consument in alle transparantie zijn gegevens raadplegen en bijwerken en de verschillende toestemmingen beheren die hij heeft gegeven aan de handelszaken die meewerken aan het gegevensbeheer.


"Freedelity baseert zich op de expliciete toestemming van de consumenten en niet op het gerechtvaardigde belang om de gegevens bij te werken en MyFreedelity ter beschikking te stellen. Het gaat om de gegevens van 6.000.000 consumenten."

Klaar om met uw enseigne
een versnelling hoger te schakelen?
Vraag dan nu uw demo aan!

Vraag een demo aanNeem contact met ons op