Freedelity lanceert Custocentrix

Gepubliceerd op 20/08/2019

Freedelity lanceert Custocentrix om retailers meer inzicht te geven in hun klanten en zo met gelijke wapens te strijden als de e-commerce

Freedelity, de specialist in gegevensverzameling bij consumenten, heeft vandaag de lancering aangekondigd van CustoCentrix. Deze nieuwe oplossing biedt retailers meer inzichten, om de klanten beter van dienst te zijn, gepersonaliseerd met hen te communiceren en de klantenbinding te verzekeren.

https://res.cloudinary.com/pressmailings/image/fetch/q_auto:best,dpr_auto,w_534,c_limit/http://files.smart.pr/86/13be4bddb2479d8b9b55919811eed1/fullsizeoutput_9e39.jpeg


Een Belgisch succesverhaal

Het in 2011 opgerichte Freedelity is de voorbije jaren sterk gegroeid. In samenwerking met bedrijven die akkoord gaan met het principe van mutualisatie van het beheer van persoonsgegevens, beschikt het bedrijf vandaag over een klantenbestand van 5.800.000 consumenten, goed voor een penetratiegraad van 63% bij de Belgische volwassen bevolking.

Het principe voor de consumenten is eenvoudig. Zij kunnen zich met behulp van hun elektronische identiteitskaart registreren en verschillende gegevens delen met de deelnemende bedrijven. Via de site freedelity.be hebben ze controle over wat er met de gegevens gebeurt en krijgen ze een overzicht van de getrouwheidspunten en andere voordelen waarover ze beschikken.

Doordat 15% van de klantgegevens na 12 maanden achterhaald is (nieuw adres, e-mailadres, telefoonnummer enz.), wordt het concept van mutualisatie van het beheer van persoonsgegevens, steeds populairder. Freedelity kan hierbij rekenen op het vertrouwen van grote namen als MediaMarkt, Medi-Market, Prik&Tik, Pizza Hut, Jouets Broze, Intermarché, Point Chaud en ga zo maar door. Vandaag is Freedelity beschikbaar bij meer dan 800 verkooppunten in België en Luxemburg.

CustoCentrix, een uiterst persoonlijke klantenervaring

De lancering van CustoCentrix sluit aan bij een herpositionering van het aanbod rond een 'consumer data platform'. Dankzij dit concept kunnen retailers en handelaars voor een vast budget moeiteloos alle persoons- en gedragsgegevens van de leden van hun klantenprogramma's up-to-date houden. Dat alles uiteraard volgens de GDPR wetgeving.

Nadat de persoonsgegevens en de expliciete toestemmingen verzameld zijn door Freedelity, ondersteunt CustoCentrix de marketing- en CRM-afdeling. De oplossing wordt geïntegreerd in de kassa- en e-commercesystemen van de retailers. Op die manier kunnen zowel de persoonsgegevens als de gegevens over het aankoop- en gebruiksgedrag via de verschillende digitale kanalen worden gekoppeld en benut. Zo kan CustoCentrix worden gebruikt voor geomarketingdoeleinden, om het geografische bereik van de verkooppunten duidelijker te bepalen, of om aankoopgegevens te analyseren zoals de recentheid, de frequentie, het bedrag of de levenslange klantwaarde (customer lifetime value). Al deze gegevens worden vervolgens beschikbaar gemaakt voor marketingdoeleinden, via de bestaande tools voor marketing automation of via de oplossingen van het CustoCentrix-platform.

"Vandaag gaan consumenten ervan uit dat bedrijven en handelaars aan wie ze hun persoonsgegevens toevertrouwen, weten (en zich herinneren) wie ze zijn, wat ze gekocht hebben en wat hen het meest interesseert, ongeacht het gebruikte verkoopkanaal. En dat is precies wat CustoCentrix mogelijk maakt!" zegt Christian Castelain, bestuurslid van Freedelity. "Dankzij deze nieuwe service kunnen handelaars vandaag hun kassabonnen, aankoopbewijzen en de toegang tot de wettelijke garantie digitaliseren, klantenprogramma's uitwerken en de belangrijkste tools van relatiemarketing benutten. Het is met andere woorden een slimme manier om de e-commercesector bij te benen."

Cédric Haleng, marketingdirecteur van Jouets Broze: "Met CustoCentrix kunnen we alle persoonsgegevens van onze klanten vastleggen, koppelen en benutten, en dat net zo doeltreffend als de grote e-commercespelers op het internet. Bovendien worden alle regels hierbij strikt nageleefd."

Samen met de retailers groeien in België en in het buitenland

Freedelity nv steekt zijn ambities om te groeien in België en daarbuiten niet onder stoelen of banken. Sébastien Buysse, CEO en oprichter van Freedelity: "Met een groei van 10.000 nieuwe consumenten per week willen we blijven groeien in België en tegen 2022 een penetratiegraad van 80% halen. Daarnaast willen we het vertrouwen van nieuwe retailers winnen, soms vanaf nul en soms door een complementaire oplossing te bieden aan wat al bestaat bij de bedrijven zelf. In tweede instantie is het onze ambitie om ons internationaal te ontwikkelen, bijvoorbeeld door onze partnerschappen met bepaalde ketens in België verder uit te breiden."

Over Freedelity

Freedelity SA/NV is een onderneming gespecialiseerd in de retailsector met de diensten Freedelity (B2C) en CustoCentrix (B2B). Het Freedelity-platform is gericht op het verzamelen, de mutualisatie en het beheren van gegevens verzameld in de winkel, via onlineaankopen en de My Freedelity-app. CustoCentrix is een oplossing waarmee retailers hun communicatie en dienstverlening kunnen verbeteren en hun klantenbinding kunnen verzorgen. Freedelity SA/NV is gevestigd in Nijvel.

Contactpersonen voor de media

Nicolas Boulart / Marlieke Caes
freedelity@lvtpr.com
+32 (0)2 474 17 40

Klaar om met uw enseigne
een versnelling hoger te schakelen?
Vraag dan nu uw demo aan!

Vraag een demo aanNeem contact met ons op