Retailmedia: een strategische groeimotor voor merken en retailers.

Gepubliceerd op 31/07/2023

"Profiteer van de kansen die Retail Media bieden door privacyvriendelijke samenwerking op het gebied van gegevens."

Daan Onland en Renout van Hove leggen uit hoe je kunt profiteren van de kansen die Retail Media biedt, dankzij samenwerking op het gebied van gegevens met respect voor privacy. In deze korte video (6 minuten) kunt u de belangrijkste punten horen van hun presentatie tijdens de RetailCentrix 2023 sessie.


RetailCentrix 2023 - Infosum with Daan Onland and Renout van Hove


"Vandaag de dag worden oplossingen voor datasamenwerking tussen adverteerders, retailers en de media essentieel", zegt Daan Onland, verwijzend naar de regelgevingscontext rond gegevensbescherming, de zoektocht van marketeers naar methoden om de effectiviteit van hun investeringen te meten en opkort termijn de overgang naar een wereld zonder third-party cookies. "Als gevolg daarvan worden de first-party gegevens die retailers verzamelen zeer waardevol".

Voor het monitiseren van deze first-party data door retailers om adverteerders relevante en fijn gesegmenteerde contactmogelijkheden te bieden, wordt gebruik gemaakt van data clean rooms zoals die van Infosum. Deze platformen maken een veilige samenwerking rond gegevens mogelijk, met inachtneming van de wettelijke beperkingen, terwijl ze een antwoord bieden op vertrouwensproblemen en de vertrouwelijkheid van klantgegevens beschermen.

Binnen het ecosysteem van deze clean rooms voor gegevens kunnen merken samenwerken om hun acties te segmenteren, gepersonaliseerde communicatie te activeren en effectief verkoopresultaten te meten. Deze clean rooms maken nu deel uit van de marketingstack die cloudopslag, CRM en CDP-platforms omvat, zodat partners elkaars gegevens kunnen raadplegen zonder deze te hoeven delen of over te dragen.

Renout Van Hove wijst op een aantal belangrijke succesfactoren:

  • goed gegevensbeheer,
  • het vermogen om nieuwe technologieën te integreren,
  • een 360°-visie opbouwen,
  • klanttrajecten op verschillende contactpunten met elkaar verbinden,
  • de juiste partners vinden
  • of het creëren van een netwerk van vertrouwde relaties.

Volg deze link voor toegang tot alle presentaties en video's die zijn opgenomen tijdens de RetailCentrix 2023 sessie:

Klik hier om de presentaties en video's te bekijken.

Klaar om met uw enseigne
een versnelling hoger te schakelen?
Vraag dan nu uw demo aan!

Vraag een demo aanNeem contact met ons op