Wat zit er onder de motorkap van een Consumer Data Platform 100% gewijd aan de retailsector?

Gepubliceerd op 26/02/2021

De IT-oplossing waarop de ontwikkeling van uw klantenbenadering rust, moet afgestemd zijn op uw projecten en behoeften, maar ook getuigen van robuustheid en soepelheid.

  • Zijn de reactietijden bevredigend?
  • Wat is het absorptievermogen voor de groei?
  • Zijn de functionele dekking en de roadmap geschikt voor uw doelstellingen voor vooruitgang?

Eind 2020 was de gelegenheid voor het Freedelity-team om een aantal tastbare gegevens samen te brengen en aan te tonen wat men ontdekt door die motorkap te openen en de motor die CustoCentrix voortstuwt te onderzoeken.


Een uiterst transactioneel platform

Een Consumer Data Platform gewijd aan retail moet in de eerste plaats in realtime identificatie- en aankoopgegevens in de winkel verzamelen. Hoe groter het percentage kassatickets perfect gekoppeld aan een consument, hoe krachtiger de drijfveren worden van de acties die op touw worden gezet. Een van de krachten aan de grondslag van Freedelity is u te helpen om dit percentage tickets gekoppeld aan een consument te optimaliseren. Dit impliceert uiteraard dat men grote transactievolumes aankan, maar ook dat men het hoofd kan bieden aan bezoekerspieken, die typisch zijn voor bepaalde perioden met intense commerciële activiteit.

Dit illustreren we even via een korte video die de verwerking laat zien van de transacties die op zaterdag 19 december 2020 geregistreerd werden.

De aantallen en cijfers die te zien zijn in deze video die rond 17u is opgenomen, illustreren de vooruitgang op 19/12 in chronolgische volgorde:

  • het aantal interacties via mijlpalen (inzameling van toestemmingen, validatie van persoonsgegevens, deelname aan spelletjes en wedstrijden, raadpleging en afdruk van vouchers,...)
  • het aantal geregistreerde verkooptransacties
  • het totale aantal geregistreerde verkopen in euro
  • het gecumuleerde aantal aparte consumenten, geïdentificeerd in het Freedelity-bestand.

Over het hele jaar 2020 konden klanten via CustoCentrix miljoenen aankopen koppelen aan de identiteit van hun consumenten. In totaal is dit goed voor maar liefst 142 miljoen oproepen op de API (Application Program Interface) van CustoCentrix, een gemiddelde van 4 oproepen per seconde!

Deze betrouwbaarheid en dit vermogen om grote volumes in realtime te verwerken, is het resultaat van voortdurende aandacht voor de service van de klantenmerken, waarvan een aantal sinds meer dan 8 jaar op Freedelity een beroep doen, met name voor het verzamelen van persoonsgegevens.


Een toonaangevende, kwaliteitsvolle database

Het Freedelity-bestand verzamelt ondertussen de volledige persoonlijke gegevens van 6.400.000 consumenten, waarbij de gegevens voor om en bij 90 % afkomstig zijn van het regelmatig lezen van hun elektronische identiteitskaart (eID). Door de eID-kaarten van consumenten regelmatig te lezen, verkrijgt men “volledige, up-to-date gegevens die onmiddellijk bruikbaar zijn” voor op relaties gebaseerde marketingdoeleinden.


Performante analysefuncties

De volledigheid en het up-to-date zijn van de gegevens is de onmisbare grondslag van elke professionele analyse. Denk aan dit gezegde “Garbage in garbage out”!

Dit is de hoeksteen van CustoCentrix en van de vele analyses die het platform verzamelt of mogelijk maakt:

  • Segmentatie
  • Scoring
  • Life Time Value
  • Weerstandrisico
  • Marketingdruk
  • Tellingen en selecties
  • Geomarketing en analyse van lokale performances
  • Analyses van ROI van marketingacties


Een betrouwbaar en uiterst beschikbaar uitvoeringsvermogen

Al deze gegevens en analyses worden toegankelijk gemaakt voor de uitvoering van uw marketingacties en acties voor animatie van de klantenrelatie:

  • Marketingtrigger
  • Op relaties gebaseerde marketing ter ondersteuning van het klantenparcours
  • Personalisering van promotieaanbiedingen
  • Beheer van coupons en cashback
  • Verzilvering van klantenkennis bij leveranciers

Meer over dit onderwerp? Stel ons uw vraag via

customer.experience@custocentrix.com

Klaar om met uw enseigne
een versnelling hoger te schakelen?
Vraag dan nu uw demo aan!

Vraag een demo aanNeem contact met ons op