In de retailsector zien we vandaag een reeks nieuwe trends op het vlak van krantenrelaties. Die trends spelen uiteraard in op de veranderende verwachtingen en gedragingen van consumenten. We kunnen ze als volgt samenvatten:
- Meer diensten, aandacht, faciliteiten en personalisering
- Meer verantwoorde consumptie
- Zoektocht naar zingeving in de dagelijkse handelingen
- Welzijn, plezier en ontspanning
De marketing- en CRM-teams hebben deze trends natuurlijk hoog op hun agenda geplaatst en vragen ons om een aantal standaardfunctionaliteiten in onze oplossingen aan te passen.
Er werden dan ook drie nieuwigheden ingevoerd:
- De consument kan voortaan kiezen om zijn kastickets volledig te digitaliseren.
- De consument krijgt de mogelijkheid om een factuur aan te vragen wanner hij zijn digitale kastickets raadpleegt en kan die factuur ontvangen via de MyFreedelity-portaalsite of via e-mail.
- De consument kan zijn gespaarde punten gedeeltelijk of volledig gebruiken bij een verkooppunt ter ondersteuning van een of meerdere organisaties die door het verkooppunt werden geselecteerd.

Deze lijst met nieuwigheden zal de komende maanden ongetwijfeld nog verder worden uitgebreid in functie van uw projecten en van de best practices die we via ons observatorium voor de retailsector kunnen vaststellen.

Wilt u ook uw getrouwheidsprogramma verder laten evolueren? De overstap maken van een getrouwheidsprogramma naar een klantenbindingsprogramma? Neem dan zeker contact met ons op.
Neem dan zeker contact met ons op.
Meer over dit thema? Lees ons artikel 'Getrouwheidsprogramma of klantenbindingsprogramma?'.