Retail media is een belangrijke trend in de reclamemarkt, die inspeelt op de behoeften van merken en retailers in een context van digitale transformatie.
Newsletter juli 2023
Retail media als strategische groei-hefboom voor uw merk?
100 000 unieke eidkaart lezingen elke dag. En meer dan 1 250 000 per maand.

100 000

unieke eidkaart lezingen elke dag. En meer dan 1 250 000 per maand.

Retail media: een strategische groeimotor voor merken en retailers.

Retail media is een belangrijke trend in de reclamemarkt, die inspeelt op de behoeften van merken en retailers in een context van digitale transformatie. Deze trend zal de komende jaren aanzienlijk groeien en een belangrijk onderdeel worden van de mediaplannen van grote adverteerders.

Retail media bestaat uit alle reclameaanbiedingen en methoden om optimaal gebruik te maken van klantgegevens die door winkelketens worden aangeboden. Het doel is om de kennis van klanten en de mogelijkheid om elke consument individueel aan te spreken (first-party gegevens en direct marketing) te monetiseren, evenals de digitale ruimte, zowel online als in de winkel, door partners in staat te stellen hun producten te promoten tijdens het kooptraject van de gebruiker. Retail media is gericht op het segmenteren en targeten van consumenten met relevante, gepersonaliseerde reclame op basis van transactiegegevens.

Daan Onland (Infosum) en Renout van Hove (GrowthAgent) leggen uit hoe je de kansen van Retail Media kunt benutten dankzij privacyvriendelijke samenwerking op het gebied van data. Ontdek de belangrijkste elementen van hun bijdragen in deze korte video van hun presentatie tijdens de RetailCentrix 2023 sessie.

Lees meer

Het ontwikkelingsteam is de afgelopen weken druk bezig geweest. Hier is wat er deze maand nieuw is.

1. De CustoCentrix kioskfamilie breidt zich uit

Een paar dagen geleden presenteerden onze teams op RetailCentrix twee nieuwe kiosken:

  • De "Totem" kiosk:
    "Onze kleine is eigenlijk de grootste van allemaal" legt Pierre-Ambroise uit. "De Totem kiosk biedt een zeer aantrekkelijk 32-inch scherm met een resolutie van 2048 x 1152 pixels. We hebben het ontworpen voor het comfort van de ogen van uw consumenten, maar ook voor gebruiksgemak en gegevenscodering."
  • Het mobiele apparaat "Mobile":
    "Het kleine mobiele apparaat integreert interessante hardwarecomponenten voor onze use cases (smartcardlezer, NFC, barcodescanner, thermische printer) in een draagbare vormfactor met bijzondere aandacht voor de afwerking." We komen binnenkort terug met een gedetailleerd artikel over dit nieuwe apparaat.

"Deze twee kiosken zijn de perfecte aanvulling op ons aanbod om u te helpen uw efficiëntie op het verkooppunt te verhogen."

De CustoCentrix kioskfamilie breidt uit

2. U kunt uw eigen responsieve e-mailcampagnes maken in de manager

Er is een nieuwe WYSIWYG (What You See Is What You Get, d.w.z. een visuele interface waarbij de gebruiker het eindresultaat direct ziet) e-maileditor geïmplementeerd in de manager. Het is al beschikbaar in de MJML-editor (Sectie 'Communicatiehulpmiddelen -> MJML-editor' in het menu) en zal binnenkort beschikbaar zijn in de sectie voor het bewerken van e-mails in de sectie 'Campagnes'.

Het nut van deze nieuwe functie?

U kunt:

  • mails schrijven met complexere, responsieve lay-outs
  • mails importeren in MJML en ze bewerken voordat u de HTML exporteert.

Tip: Om opnieuw te kunnen beginnen met een e-mail die is gegenereerd in de MJML-editor voor een campagne, kunt u de HTML exporteren en gebruiken in de campagne-e-maileditor.

MJML-editor

3. Nog meer functies in de MyFreedelity app (voor uw consumenten)!

Nog meer functies in de MyFreedelity app (voor uw consumenten)!
  • "New" thumbnail in de gebeurtenissenfeed
    Vanaf nu bevat de nieuwsfeed op de app een 'nieuw' thumbnail die het laatste nieuws toont dat aan de app is toegevoegd. De informatie wordt weergegeven wanneer de app wordt geopend na een update. De instellingen zorgen ervoor dat de informatie in eerste instantie bovenaan de feed zichtbaar is. Zodra het nieuws gelezen is, verschuift het naar beneden in de nieuwsfeed (net als de andere nieuwsitems). Het neemt dus niet eindeloos de bovenste ruimte in beslag.

    Goed om te weten: dit is ook een nieuwe gemeenschapsruimte waarin u nieuws kunt delen dat direct gerelateerd is aan het gebruik van onze applicatie!
     
  • Melding bij opmerkingen
    Als u al eens een opmerking in de app hebt geplaatst (als consument), is het u waarschijnlijk opgevallen: er wordt een melding naar de verschillende deelnemers in een conversatie gestuurd zodra er een nieuw bericht is geplaatst. Het doel hiervan is om gesprekken soepeler te laten verlopen door meldingen van reacties/comments te versturen.
     
  • Promoties
    Vorige maand hebben we u kennis laten maken met de promotiemodule van het platform. Deze promoties zijn nu zichtbaar vanuit de app via de 4de knop op de navigatiebalk onderaan het scherm.

    Goed om te weten: het is mogelijk om een zoekopdracht uit te voeren op alle ketens en om een reactie achter te laten bij elk van de promoties.

Vraag van de maand

Wat zijn "virtuele groepen"?

Virtuele groepen zijn een nieuw winkelgroeperingssysteem dat flexibeler is dan groepen.

U kunt nieuwe virtuele groepen maken via de link 'Mijn virtuele groepen' in het zijmenu (in de sectie 'Huidig beheer'). Elk van deze groepen kan een willekeurige combinatie van verkooppunten van de winkelier bevatten.

Winkels kunnen in verschillende virtuele groepen aanwezig zijn. Deze virtuele groepen kunnen daarom worden gebruikt als een hulpmiddel om de verschillende verkooppunten te segmenteren en om een statistiek te beperken tot gegevens die specifiek zijn voor de winkels in de selectie.

De winkels kunnen in verschillende virtuele groepen aanwezig zijn.

Als er eenmaal een virtuele groep is gedefinieerd, verschijnt deze in de vervolgkeuzelijst met groepen. U hoeft dan alleen maar de groep te selecteren waarin u geïnteresseerd bent om de statistieken te bekijken die gekoppeld zijn aan de gegevens voor deze virtuele groep.

Filtrez vos dashboards

Ik hoop dat deze nieuwsbrief nuttig was voor u.

Aarzel niet om mij te contacteren indien u vragen heeft!

Sébastien Buysse
CEO

Sébastien Buysse

Freedelity publiceert IT-platformen MyFreedelity en CustoCentrix.
Freedelity
CustoCentrix