Een solide basis voor internationale groei, interessant nieuws en een bonustip van de maand.
Nieuwsbrief maart 2023
Waarom koos Medi-Market voor Freedelity om Italië te veroveren?
1000 nieuwe gebruikers van de MyFreedelity app per week

+1 000

nieuwe gebruikers per week.

Dat is het gemiddelde aantal nieuwe gebruikers van de MyFreedelity mobiele app per week sinds het begin van het jaar! Reken maar uit, het is week 14.

Waarom koos Medi-Market voor Freedelity om Italië te veroveren?

Medi-Market
Constantin Liardet-Tramini

Begin dit jaar kondigde Medi-Market publiekelijk zijn aanzienlijke groeiambities aan op zowel de Belgische als de Italiaanse markt. Om een gestage groei in de komende maanden te garanderen, wil het parafarmaciebedrijf vertrouwen op sterke partners met solide en bewezen processen en systemen.

In deze context heeft Medi-Market de Freedelity-oplossing gekozen voor zijn 15 winkels in Italië, naast de winkels in België.

Constantin Liardet-Tramini, hoofd ontwikkeling Italië bij Medi-Market, licht deze strategische keuze toe.

Waarom koos je voor Freedelity in Italië?

Wij waren op zoek naar een gestandaardiseerde internationale oplossing. Het doel was te komen tot een zo eenvoudig mogelijke groepsrapportering. Gezien de tevredenheid over de samenwerking in België, was het duidelijk dat we van deze meerwaarde konden profiteren in ons hele internationale netwerk.

Hoe volwassen is Italië op het gebied van het verzamelen en gebruiken van consumentengegevens?

Met 15 winkels heeft Medi-Market Italië in totaal 126.960 consumenten, waarvan 85% een e-mail- en telefoonnummer heeft.

Wat zijn in uw ogen de belangrijkste voordelen van de oplossing?

Voor een groeiende speler op mensenmaat is het kunnen beheren van gegevensverzameling en campagnes in hetzelfde platform een echt voordeel. Op mijn niveau is de mogelijkheid om het rapportagedashboard aan te passen duidelijk een ander sterk punt van het systeem.

De mening van onze collega Fabrice Willem, commercieel directeur

Wij zijn een echte partner voor onze klanten en zijn niet bang om uitdagingen aan te gaan, zoals blijkt uit het verzoek van Medi-Market om onze oplossing voor Italië in te zetten. Medi-Market is ambitieus en wij ook: de groep wil in 2023 26 nieuwe winkels openen (16 in Italië en 10 in België) en wij staan klaar om hen bij hun groei te ondersteunen!

Naast het helpen interpreteren van de verzamelde gegevens op verschillende niveaus, konden we de klant ook ondersteunen bij het optimaliseren van zijn communicatie via zijn verschillende kanalen. We ondersteunden ook de teams op het terrein, want twee van onze collega's verzorgden trainingen voor Medi-Market medewerkers in Italië. Een groot succes!

Fabrice Willem
Fabrice Willem
Sales Director

3 nieuwe functies voor MyFreedelity-gebruikers

1. Maandelijks overzicht per post aan de consumenten

In de nabije toekomst zullen consumenten maandelijks een overzicht ontvangen van hun verschillende aankopen van de maand, evenals een status van hun loyaliteitsrekening en de promoties van de maand.

Wat zijn de voordelen voor de consument?

  • een overzicht van wat zij gedurende de maand hebben verdiend (vouchers/sparen/punten);
  • de lijst van beschikbare cadeaubonnen/vouchers (per merk);
  • een overzicht van de aankopen;
  • het puntensaldo;
  • de beschikbare folders.

Wat zit er voor jou in?

  • mogelijkheid om het bericht aan te passen aan de status van hun rekeningen (saldo dicht bij een beloningsniveau, voucher bijna verlopen,…);
  • boost van de huidige promoties;
  • stimulans om terug te keren naar de winkel.

Een eerste test op enkele tienduizenden consumenten is net verzonden om de reacties te evalueren en de boodschap eventueel aan te passen. Afhankelijk van de feedback zou de functionaliteit snel geactiveerd kunnen worden.

Mail récapitulatif

2. Vereenvoudigde identificatie in de Product Assistent

Goed nieuws! Het is nu mogelijk om je eenvoudig te identificeren via de MyFreedelity applicatie.

Hoe werkt het?

  • Stap 1: De consument scant een QR-code met de app.
  • Stap 2: De consument komt op een productassistentpagina.
  • Stap 3: De identificatie gebeurt automatisch en het resultaat van het traject wordt rechtstreeks aan het profiel gekoppeld.

Dit is de eerste praktische 'mini-website' use case voor onze MyFreedelity QR-codes. Deze functie moet meer consumenten aanmoedigen om de app te installeren en vaker te gebruiken. Wordt zeer binnenkort bevestigd wanneer het eerste exemplaar van deze assistent wordt ingezet bij Medi-Market!

3. Opmerkingen in MyFreedelity

Ook nieuw in de mobiele app is dat je nu reacties kunt plaatsen op folders, promotievideo's en berichten die je via een campagne ontvangt. Dit werkt een beetje als een thread of forum waarbij de commentaren van verschillende gebruikers zich onder elkaar opstapelen.

Waarom?

Gesprekszones creëren rond evenementen die verband houden met een merk. Het is ook een geweldige kans om extra communicatiekanalen te ontwikkelen en zelfs communities te creëren onder klanten.

Hoe krijg ik toegang tot het commentaargedeelte in een map, video of campagne?

Gewoon via de betreffende tegel in de activity feed (1ste tabblad van de app). Voor mappen is het ook mogelijk om deze te benaderen via het tabblad mappen.

Opmerkingen zijn nu ook toegankelijk vanuit de manager. De functionaliteit zal ook geleidelijk in steeds meer items worden geïntegreerd.

Opmerkingen in MyFreedelity

Vraag van de maand

Kunnen we via de CustoCentrix manager zien wie de MyFreedelity app heeft geïnstalleerd?

Natuurlijk! De informatie is toegankelijk via het menu 'MyFreedelity'.

Enkele van de opties die via dit menu beschikbaar zijn:

  • lijst van uw gebruikers die ten minste één versie van MyFreedelity (Mobile App of Smart TV) hebben geïnstalleerd;
  • beheer van mappen en video's die op het portaal en in de apps zullen verschijnen;
  • raadpleging van factuuraanvragen en cadeaubonnen.
MyFreedelity in de manager

Tip van de maand

Wie zijn uw trouwste gebruikers? Om dat te weten te komen, gaat u naar Analyse en sturing > Klantenprofiel > Diversen > Hall of fame. Daar vindt u twee lijsten: de ene gesorteerd op totale verkoop, de andere op aantal bezoeken. Dankzij wie?

Hall of fame

Onderhoudsbericht

Wilt u op de hoogte blijven van de status van onze onderhoudsdiensten, schrijf u dan in op status.freedelity.be. U wordt dan op de hoogte gebracht van elk onderhoud of incident.

Naar status.freedelity.be

Ik hoop dat deze nieuwsbrief nuttig was voor u.

Aarzel niet om mij te contacteren indien u vragen heeft!

Sébastien Buysse
CEO

Sébastien Buysse

Freedelity publiceert IT-platformen MyFreedelity en CustoCentrix.