Datakwaliteit kan lonen - Lionel presenteert het nieuwe dashboard - Lancering van de MyFreedelity TV app - Veelgestelde vragen - Tip van de maand
Nieuwsbrief februari 2023
Hoe verlies je 200.000€ omzet per jaar?
334.601 verhuizingen geïdentificeerd in 2022

334 601

verhuizingen*
geïdentificeerd in 2022

*een verhuizing is een wijziging van het postadres van de gebruiker zoals gecodeerd door de gebruiker of zoals gedetecteerd door de update op de identiteitskaart van de gebruiker.

"De slechte kwaliteit van onze gegevens komt ons duur te staan"

Een detailhandelaar heeft een systeem opgezet om gegevens van zijn klanten te verzamelen door middel van een formulier aan de kassa. De consument wordt gevraagd zijn voor- en achternaam, postadres, geboortedatum en e-mailadres op te geven. Op die manier is hij erin geslaagd om ongeveer 135.000 records van zijn consumenten te verzamelen.

Niet slecht, zou je kunnen zeggen. Ja, dat is het ook. Behalve dat het verzamelen van gegevens niet genoeg is om efficiënt te zijn...

Eén keer per jaar, voor de verjaardagen van zijn klanten, stuurt het bedrijf hen een postkaart. En weet u wat onze analyse van de database aan het licht bracht?

Dit zijn de bevindingen:

  • 15% van de huidige database heeft een adreswijziging (verhuizing, overlijden...);
  • Op basis van een kostprijs van €1 per mailing (druk en portkosten) heeft de retailer €20.250 uitgegeven aan kaarten die hun ontvanger nooit hebben bereikt;
  • Wetende dat het gemiddelde winkelmandje ongeveer 40€ bedraagt, dat het conversiepercentage 25% bedraagt en dat de marge ongeveer 50% is, loopt de winkelier een omzet van 202.500€ en een marge van 101.250€ mis!!!

En hoe gaat uw bedrijf hiermee om?

Vraag ons een gratis audit van de kwaliteit van uw gegevens!

Interessante info (2 min):
5 goede redenen om correcte en
actuele postadressen te hebben
Vraag een gratis audit aan

Vanaf nu kunt u uw CustoCentrix dashboard personnaliseren!

Hoe zal deze nieuwe functie u helpen? Hier vindt u de antwoorden van Lionel, de ontwikkelaar die dit project heeft geleid.

Wat is het belang van een aangepast dashboard?

Een dashboard is per definitie een selectie van KPI's die een snelle analyse mogelijk maken. Het oude dashboard biedt generieke indicatoren die voldoen aan de behoeften van de meerderheid van onze klanten. Afhankelijk van uw situatie of profiel kunnen bepaalde indicatoren echter aan relevantie winnen of verliezen. Wij willen u niet alleen toegang geven tot statistieken, maar u een maximale toegevoegde waarde bieden. Vandaar deze nieuwe ontwikkeling, zodat u de indicatoren kunt kiezen die voor u het meest relevant zijn.

Lionel Detaille
Lionel Detaille
Front-end Developer

Concreet, verdwijnt het klassieke dashboard?

Nee, het blijft bestaan in de CustoCentrix manager, maar u kunt één of meerdere aangepaste dashboards toevoegen volgens uw behoeften. En om u het leven gemakkelijker te maken, hebben we een reeks voorgedefinieerde dashboards gecreëerd. Zo kunt u beginnen zonder dat u er per se één handmatig hoeft aan te maken.

Hoe maak ik een nieuw dashboard op maat?

Het systeem is vrij intuïtief. De dashboards zijn toegankelijk via het deel 'Analyse en sturing' van het menu. Het eerste deel van het onderdeel "Dashboard" bevat de verschillende vooraf gedefinieerde dashboards. Via onderstaande link kunt u aangepaste dashboards toevoegen of wijzigen. Deze worden dan onderaan het gedeelte "Dashboard" toegevoegd.

Wat kunt u aanpassen?

Bijna alles. Alle widgets die beschikbaar waren op het oude dashboard zijn toegankelijk. U bent vrij om uw widgets en hun locatie te kiezen.

Nog tips?

Als u een dashboard maakt voor een specifiek gebruik in een bepaalde winkel, vergeet dan niet het een naam te geven zodat u het kunt vinden. Dashboardnamen zijn aanpasbaar. Het is ook goed om te weten dat je dezelfde set dashboards behoudt, ongeacht de groep of winkel die je selecteert. En net als bij de andere statistieken zijn de weergegeven gegevens gekoppeld aan de geselecteerde winkel en groep.

Naar het nieuwe dashboard
Nieuw dashboard in de CustoCentrix manager
Maak uw eigen dashboards...
Nieuw dashboard in de CustoCentrix manager
... of gebruik de voorgedefinieerde dashboards.

Lancering MyFreedelity TV app

Al gehoord van AndroidTV? Dankzij onze ontwikkelaar Mathieu draait de MyFreedelity TV app over enkele dagen ook op AndroidTV!

Het belang?

  1. Om een nog breder publiek te kunnen bereiken op terminals (Proximus, Telenet, Voo, Orange...) en Google TV (Shield, AndroidTV, Smart TV...).
  2. Geef uw klanten gemakkelijk toegang tot uw folders op het grote scherm met hun familie.

Binnenkort te downloaden in de Play Store.

Mathieu Dussart
Mathieu Dussart
Mobile Developer
App TV MyFreedelity

Vraag van de maand

Is het mogelijk om mijn gegevens op volledig scherm te analyseren in de CustoCentrix manager?

Ja, en het is nog makkelijk ook. U kunt het linker menupaneel minimaliseren door op het pijltje onderaan het menu te klikken. Uw gegevens zijn dan toegankelijk in volledig scherm voor meer comfort. Zelfs geminimaliseerd is het menu nog steeds 100% functioneel en ontvouwt het zich bij mouse-over. Om het weer in zijn vaste open positie te brengen, klikt u gewoon weer op het pijltje. Tot uw dienst!

Het volledige scherm gebruiken in de CustoCentrix manager

Tip van de maand

Kunt u een parameter of een pagina niet vinden in de CustoCentrix manager? Gebruik de zoekfunctie in de header (bovenste deel van de pagina). Deze leidt u direct naar de juiste pagina!

Zoekfunctie

Ik hoop dat deze nieuwsbrief nuttig was voor u.

Aarzel niet om mij te contacteren indien u vragen heeft!

Sébastien Buysse
CEO

Sébastien Buysse

Freedelity publiceert IT-platformen MyFreedelity en CustoCentrix.